دایره فهرست نویسی به دنبال چیست؟
بسم الله الرحمن الرحیم
از آنجا که در اوسط سومین مرحله از نظام سازی اسلامی (مرحله دولت اسلامی) برای تحقق شاخصه های هویت اسلامی هستیم و موضوع انتقال از این مرحله به مرحله بعد تولید الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی می باشد. شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تولید این الگو را به عنوان افق پیش روی خویش برگزیده است.
این شورا برای تحقق تولید الگو سه مرحله را ترسیم نموده است؛ مرحله پژوهش، مرحله پرورش، مرحله پردازش. به لطف خدا و عنایات حضرت ولی عصر بخش اصلی پژوهش طی تقریبا 15 سال سپری گشته است که اصلی ترین ثمره آن تولید معادله ای برای هدایت نظامات ذهنی موسوم به پردازش موضوعات جهت ساز بوده است. این شورا در حال حاضر در دومین سال مرحله پرورش برای تحقق الگوی پیشرفت می باشد و پس از پرورش نوبت به پردازش موضوعات جهت ساز مطرح در اولین نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی خواهد رسید.
مرحله پرورش خود شامل دستیابی به سه مساله؛"گفتمان سازی"، "تربیت کارشناس" و "ایجاد ساختارهای متکفل الگو به ضمیمه ساختارهای فعلی" می باشد. در شرایط فعلی، به کمک امام زمان گفتمان الگوی پیشرفت اسلامی به ثبت ذهنی رسیده و به همین دلیل مساله تربیت کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی در اولویت کاری شورای راهبردی قرار گرفته است.
تربیت کارشناس از نظر شورا دارای فرآیندی پنج مرحله ؛ شنیدن،دقت کردن، نوشتن، مقایسه کردن و پرسیدن می باشد. دقت کردن در مسئله الگو از نظر شورا به معنای تسلط بر چهار موضوع1- معرفی اولین نقشه راه2- تبیین جهت حرکت انقلاب اسلامی3-تبیین مبانی نظری و مدل تنظیم نقشه راه و 4-شرح یکی از موضوعات 81 گانه مطرح در نقشه راه به روش فهرست نویسی است.
برای دستیابی به اهداف چهارگانه دقت؛ دایره فهرست نویسی سه سطح فهرست نویسی را به عنوان دستور کار خویش برای تحقق وصف دقت در مسئله الگوی پیشرفت اسلامی ترسیم کرده است.
آیین نامه های فهرست نویسی، استخراج فهرست جامع و تدوین پایان نامه ، مسیر تحقق دقت در مسئله الگوی پیشرفت اسلامی را محقق خواهد کرد.این آئین نامه ها به زودی ابلاغ خواهد شد.
ومن الله توفیق
حجت الاسلام مجید گودرزی - مسئول دایره فهرست نویسی
- ۹۳/۰۴/۰۵